İlk Değer Atanan Değişken Değerini Ekrana Yazdırma



Değişken tanımlamayı daha önce görmüştük. Şimdi değer atadığımız değişkeni ekrana yazdırma işlemlerini göreceğiz.

Değişkene ilk değeri tanımlarken veya tanımladıktan sonra atayabiliriz. int x = 5;  // ilk değeri tanımlanırken atadık.
int y;
y = 3;     // ilk derğeri tanımlandıktan sonra atadık.

Bu değişkenleri ekrana nasıl yazdırabileceğimize bakalım.

Örnek 1.6-6:

static void Main(string[] args)
{
int x = 5;  // ilk değeri tanımlanırken atadık.

int y;
y = 3;      // ilk derğeri tanımlandıktan sonra atadık.

Console.WriteLine(x); Console.WriteLine(y);

Console.ReadKey();
}
 Çıktısı:


Örnek 1.6-8:

static void Main(string[] args)
{
int x = 5;  // ilk değeri tanımlanırken atadık.
int y;
y = 3;      // ilk derğeri tanımlandıktan sonra atadık.
Console.WriteLine("x değişkeninin değeri = {0}  y değişkeninin değeri ={1}", x, y);
Console.ReadKey();
}
 Çıktısı:


ÖNCEKİ YAYIN
« Prev Post
SONRAKİ YAYIN
Next Post »

SAYFAMIZA ABONE OLARAK YORUMUNUZU YAPABİLİRSİNİZ Show Conversion Code Hide Conversion Code Show Emoticon Hide Emoticon

Thanks for your comment